torsdag 20 december 2012

Typ årsbokslut för 2012

 Så börjar 2012 gå mot sitt slut! Mina årsord, eller mål ord har varit LYFTA och EXTREMT KUL! Här är ett axplock av året som varit:


  • Jag har fyllt 50! Det har varit hur kul som helst!
  • Jag har börjat sjunga i ett band!
  • Jag har spelat in två spår på en skiva - galet, men roligt!
  • Jag har besegrat helvetesberget!
  • Jag har sprungit mina två första lopp ever och fått medalj!!!
  • Jag gillar att springa i regn och snö!
  • Jag gillar att bada i Årstaviken efter ett träningspass!
  • Jag har förvånat mig själv gånger flera!
  • Jag kan så himla mycket mer än vad jag tror!
  • Jag nådde nästan hela vägen fram till mitt mål att springa 1 mil...!
  • Jag har haft personer omkring mig som lyft mig så otroligt mkt: Ankar-Åsa, Anne-Li, HCZB, NMT, träningskompisar, familj och vänner!
  • Jag har lärt känna och träffat en hel massa spännande och underbara människor!
  • Jag är tacksam och lycklig!
  • Jag har klarat av saker på jobbet som jag aldrig trodde jag skulle klara!
  • Jag har blivit friad till på tunnelbanan av en vilt främmande karl!
  • Jag har tillsammans med den skäggigemannen åkt på en drömsemester för att fira båda våra 50 års dagar!
  • Jag har joggat tillsammans med min älskling för första gången ever och det historiska ögonblicket ägde rum i Karibien och Florida! En vana som vi ska fortsätta med!
  • Jag har tagit nästa steg i min livsstils förändring och gått ner en massa kilo!
  • Jag har kunnat köpa jeans i 4 storlekar mindre än tidigare!
  • Jag har köpt och haft på mig en bikini för första gången på 20 år! 
  • Jag har tömt hela min garderob och givit bort alla mina gamla kläder! Jag har liksom gjort slut med dem permanent!
  • Jag har utmanat mig själv på alla tänkbara vis! Jag åkte dragonsline på Haiti. Jag hängde i en sele på en vajer och for fram som en projektil i ca 1 km ner för ett högt berg, ut över havet! Jag trodde jag skulle dö, men jag tänkte nu är det min tur att leva fullt ut! Jag överlevde och under hela färden ner skrek jag upp mot himlen att jag äger och att jag är helt himla fantastisk!
  • Jag har varit kär i mig själv hur många gånger som helst och det är en helt underbar känsla!

Vilket år! Jag har haft extremt kul och jag har verkligen utmanat och utvecklat mig själv, så lyft det har jag sannerligen gjort!

När jag började min livsstils förändring för två år sedan så har det hänt mycket! Livet som 50 åring äger! Jag äger! Nu ser jag fram emot 2013 och bloggandet lägger jag nog på is! Har ju inte varit så frekvent med det precis, men det här inlägget känns som ett värdigt avslut om inte annat!
ps: klart man blir kär i sig själv över ett år som detta!!!


6 kommentarer:

  1. Häftigt, Lisen, häftigt! Vilken kvinna du är, medelålders och allt därtill ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Medelålderskvinnor äger du vet...! Kram på dig!

      Radera
  2. Jag beundrar dig hur mycket som helst. Och en stor förebild för att ta tag i mitt liv och inte ge upp efter ett halvår som jag gjorde för några år sen. Jag var ju så bra på G då. Ska försöka samla kraft så jag också orkar springa på en strand nästa år när jag blir ………



    60

    SvaraRadera
    Svar
    1. Go for it fru M!!! Det kommer att gå hur bra som helst! Det är bara att börja! Kan jag, kan alla!!! Kram

      Radera
  3. Du är en sann inspiration, kära Lisen! Och hur det nu än är så säger jag att det kan bara bli bättre, så tänk vilket år du ska ha nästa år!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära fru B!!! Tack snälla du! Nästa år blir spännande!!! Måste först välja ord..! Har total beslutsångest!!! En förändringskram till dig!

      Radera